wz

Untitled


TOPlist






























Renault 20 - Svět Motorů 6/1976

Renault 20 TL Svět Motorů 6/1976

Renault 20 byl uveden v r. 1976. Má téměř shodnou karoserii jako větší R30 TS, ale nemá už dvojité kruhové světlomety jako jeho o 8 měsíců starší předchůdce.Má ploché obdélníkové. Jejich poloha se dá nastavovat přímo z řidičova místa. Renaultu 20TL chybějí boční ozdobné a ochranné lišty, opěrky hlavy i vrstva gumy, která by měla lemovat oba nárazníky. Má řadový čtyřválcový kapalinou chlazený motor s vrtáním válců 79 mm a zdvihem 84 mm. Zdvihový objem motoru je 1647 cm3, stupeň komprese 9,3 a je opět uložen podélně před přední nápravou. Je to v modelech R16 TX osvědčená konstrukce pohánějící přední kola. Blok motoru a hlava válců jsou odlité z hliníku. Spalovací prostor má půlkulový tvar, ventily visí do V, takže se jedná o hlavu válců s příčným pruděním směsí. Vačkový hřídel pohání řetěz, klikový hřídel je uložený v pěti ložiskách a systém ventilového rozvodu je OHV. Spalovací směs se tvoří v dvoustupňovém karburátoru Weber. Největší točivý moment je 131,5 Nm, při 3500 otáček/min. Největší výkon je 66,2 kw (90 k)-DIN, dává při 5750 otáček/min. Jednokotoučová suchá spojka s talířovou pružinou a plně synchrozinovaná 4-stupňová převodovka leží těsně za motorem. Na objednávku se dodává i s automatickou převodovkou. Tvoří ji kapalinový měnič točivého momentu a třístupňová převodovka. Elektrické zařízení vozidla je napojené na 12V akumulátor a alternátor s výkonem 600 W, nezávislé zavěšení všech kol je identické s konstrukčním řešením v R 30TS, vpředu jsou 2 příčná ramena s jednou příčnou vzpruhou, vzadu jsou příčná ramena s nízko ležícími středy otáčení a dlouhá podélná ramena. Obě osy mají příčné stabilizátory, zkrutné pružiny a teleskopické tlumiče pérování, hřebenové řízení s teleskopickým volantovým hřídelem je bez posilovače. Kapalinový dvouokruhový brzdový systém je také jednodušší. Má sice podtlakový posilovač i regulátor brzdového tlaku zadních brzd pracující v závislosti na zatížení vozidla ale vzadu jsou jen bubnové brzdy. Vpředu jsou ventilované kotoučové brzdy, palivová nádrž s objeme 60 l je uložena opět v chráněné části před zadní nápravou. Samonosná ocelová pětidveřová karoserie má stejnou délku jako karoserie jeho předchůdce je však o 6 mm užší (celková šířka je tedy 1726 mm), o 4 mm vyšší. Renault 20 má pohotovostní hmotnost 1175 kg a užitečnou hmotnost 400 kg. Jeho zavazadlový prostor je také variabilní s objemem od 0,4 do 1,4 m3. Vozidlo je obuto do radiálních pneumatik 165 SR 13, dosahuje největší rychlost 163 km/hod a výrobcem stanovená spotřeba má být 9,8 l/100 km, vyrábí se dvou základních verzích, podle výbavy interiéru-L a TL.