wz

Untitled


TOPlist






























Renault 20 TS Svět Motorů 38/1977

Renault 20 TS Svět Motorů 38/1977

Na konci srpna 1977 představil Renault nový typ Renault 20TS s novým řadovým čtyřválcem OHC. Byl od základů nově vyvinut a konstruován a vyráběl se stejně jako šestiválec PRV v závodě v DOUVRIN.Má zdvihový objem 1995 cm3 (vrtání x zdvih 88 x 82 mm) a přístupní komprese 9,2 největší výkon 81 kv (110)/5500 otáček za minutu a největší točivý moment 167 Nm/3000 otáček za min. Směs se připravuje v dvojitém spádovém karburátoru Weber 32 DARA 8 pro převodovku s přímým řazením a Weber 32 Dara 9 pro samočinnou převodovku, zapalování je klasické. Blok motoru z hliníkové slitiny má vložené válce, z Al. slitiny je i hlava válců s půlkulovitými spalovacími motory. Ventily uspořádané ve dvou řadách do V jsou ovládány prostřednictvím vahadel společným vačkovým hřídelem v hlavě, poháněným ozubeným řemenem. Klikový hřídel je 5x uložen, chladící soustava má termostatem spínaný elektrický větrák a chladič typu Cross-flow- chladící kapalina do něj vstupuje v levém dolním rohu a vystupuje v pravém horním. Většímu výkonu motoru a jeho příznivějšímu průběhu točivého momentu (dosahujícího maxima při 3000 od/ min.,na rozdíl od 3500 ot/min. u motoru TL/GTL) bylo přizpůsobeno odstupňováním převodů. Standardní čtyřstupňová převodovka s přímým řazením je shodná s převodovkou typu 30TS, má tedy převodové stupně: 3,36-2,06-1,32-0,93-Z3,18. Třístupňová samočinná převodovka s hydrodynamickým měničem momentů je dodávána na přání. Celkové převody pro typ TS jsou však těžší neboť je vybaven koly s pneumatikami 165 SR14. Použitím většího motoru se oproti typu TL / GTL, zvětšila i pohotovostní hmotnost vozu.Má 1260 kg a je tedy o 85 kg těžší než základní typ, avšak má příznivější výkonovou hmotnost 15,6 kg/kw. Důsledkem jsou i větší dynamické vlastnosti, nejvyšší rychlost je 170 km/hod. (165 se samočinnou převodovkou) 1km s pevným startem ujede za 34,2 s. Při stále rychlosti 90 km/hod. udává výrobce spotřebu paliva 8,1 l/100 km, tedy o necelý l více než u slabšího typu. Aby se nezmenšil jízdní obsah, má palivová nádrž objem stejný jako u typu 30TS-67 l, méně podstatné jsou rozdíly jednotlivých typů v bohatství a úrovni výbavy dodávaného standardem nebo na přání. Tak jako typ GTL má i TS na rozdíl od TL standardně posilové řízení a elektrické hodiny, elektricky ovládaná okna předních dveří, centrální elektromagnetické ovládaní dveří. Navíc má ještě vrstvené čelní sklo a přípravu pro montáž radiopřijímače, na přání může být dodáván jako jediný typ řady s koženými potahy sedadel a tak jako GTL s klimatizačním zařízením a barevnými skly.