wz

Untitled


TOPlist






























Renault 20TL,20GTL,20TS Svět Motorů 48/1977

Renault 20TL,20GTL,20TS Svět Motorů 48/1977

Pětimístný pětidvéřový cestovní automobil s motorem vpředu a pohonem předních kol

Motory čtyřdobé řadové kapalinou chlazené čtyřválce,umístěné podélně před přední nápravou

Blok válců a hlava z hliníkové slitiny,litinové vložené válce

Pětkrát uložený klikový hřídel

Uzavřená chladící soustava s elektrickým větrákem

Alternátor 12V-600W

Akumulátor 12V-40A.h (model 20 TS 50A.h)



MOTOR

Motor 20 TL,GTL

Rozvod OHV,vačkový hřídel v klikové skříni poháněn řetězem,

Vrtání x Zdvih 79x84mm

Zdvihový objem 1647cm3

Stupeň komprese 9,3

Největší výkon 66kW-90k/5750ot/min

Největší točivý moment 131N.m/3500ot/min

Dvojitý postupový spádový karburátor Weber 32 DARA



Motor 20 TS

Rozvod OHC, vačkový hřídel v hlavě poháněn ozubeným řemenem

Vrtání x Zdvih 88x82mm

Zdvihový objem 1995cm3

Stupeň komprese 9,2

Největší výkon 81kW-110k/5500ot/min

Největší točivý moment 167N.m/3000ot/min

Dvojitý postupový spádový karburátor Weber 32 DARA8(manuál) nebo Weber 32 DARA9(automat)

integrované elektronické zapalování



PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ

Jednokotoučová suchá spojka

Čtyřstupňová převodovka za přední nápravou,řadící páka na podlaze

Převodové stupně:

20 TL,GTL 3,82-2,24-1,48-1,04-Z3,08

20 TS 3,36-2,06-1,32-0,93-Z3,18

Stálý převod

20 TL,GTL 3,77:1

20 TS 4,125.1

Hnací hřídele kol se stejnoběžnými klouby Modely s motorem o objemu 2.0l a 2.2l na přání samočinná převodovka renault 141-20 s hydrodynamickým měničem momentů a třístupňovou planetovou převodovkou s převodovými stupni 2,22-1,37-0,92-Z1,777



PODVOZEK

Bezrámová konstrukce, Všechna kola nezávisle zavěšena, Přední kola na příčných lichoběžníkových polonápravách, Zadní kola na příčných ramenech a podélných vzpěrách, Pérování vinutými pružinami s teleskopickými tlumiči a příčnými zkrutnými stabilizátory, Provozní brzdy kapalinové s podtlakovým posilovačem Master-Vac, Dvouokruhový systém brzd vpředu i vzadu, Přední kotoučové s vnitřním chlazení,zadní bubnové s omezovačem brzdného tlaku, Hřebenové řízení s kloubovým hřídelem volantu, u 20 TS s hydraulickým posilovačem(s čerpadlem na motoru)

Palivová nádrž 60l (20TL) 67l (20 TS)

Pneumatiky 20TL,GTL 165SR13 20TS 165SR14

Karoserie

Samonosná ocelová s prostorovou kostrou,tuhou podlahou a ochrannými oblouky, Pětidvéřová s výklopnou zadní stěnou, Přední sedadla posuvná se samonavíjecími pásy,opěradla se seřiditelným sklonem,lůžkovou úpravou a opěrkami hlav, Zadní sedadla umožňují různým sklápěním nebo vyjmutím zvětšení zavazadlového prostoru z 0,4m3 (405 dm3) na 1,4m3, Otáčkoměr , Halogenové světlomety se seřiditelným sklonem (20TL-H4) 20GTL a 20TS elektrické ovládání předních oken,klimatizace 20TS centrální elektromagnetické zamykání dveří a vrstvené čelní sklo



ROZMĚRY A HMOTNOSTI

Rozchod kol 1444/1436mm

Rozvor 2659mm(20TL,GTL) 2671mm(20 TS)

Vnější rozměry 4520x1726x1438mm

Pohotovostní hmotnost 1175kg(20TL,GTL) 1260kg(20TS)

Užitečná hmotnost 430kg



VÝKONY

Nejvyšší rychlost 165km/h (20TL,GTL) 170km/h (20TS)

Zrychlení o-100km/h 15s (20TL,GTL) 14s (TS)

Cestovní spotřeba 7,2-10l/100km(TL,GTL) 8-10,5l/100km(TS)