wz

Untitled


TOPlist






























Renault 20 TD/GTD Svět motorů 11/1980

Renault 20 TD/GTD Svět motorů 11/1980

Motor je odvozen od zážehového hliníkového čtyřválce OHC pro typ R20LS/TS a tak se s ním vyráběl společně v závodě v Douvrin.Vznětový motor má menší vrtání a delší zdvih než zážehový (88x89mm) a má zdvihový objem 2068cm3.Při stupni komprese 21,5 má výkon 45,5kW(64k)/4500min-1 a největší točivý moment 124Nm/2250 min-1. Blok motoru je hliníkový s vloženými litinovými válci.Také hlava válců je z hliníkové slitiny,na rozdíl od zážehového motoru má však všechny ventily v jedné řadě rovnoběžně s osami válců. Vačkový hřídel v hlavě i vstřikovací čerpadlo pohání společný ozubený řemen. Palivo se vstřikuje do výrových komůrek typu Ricardo Comet.Pětkrát uložený klikový hřídel má 8 protizávaží.Motor je uložen podélně před přední nápravou a skloněn o 15˚ doleva.Velmi dobře je přístupné celé vstřikovací zařízení na levé straně motoru.Vzhledem k výkonovým parametrům a charakteristice motoru je Renault 20TD/GTD vybaven pětistupňovou převodovkou s přímým řazením.Ostatní konstrukční skupiny podvozku,karoserie i výbava jsou shodné s ostatními typy řady R20. Přední kapota je ze spodní strany opatřena vrstvou izolační hmoty tlumící hluk.Modely TD/GTD se liší jen různou úrovní výbavy,k němuž však u obou standardně patří samonavíjecí bezpečnostní pásy,vyhřívané zadní okno, halogenové hlavní světlomety,elektrické hodiny a jiné.R20TD/GTD není o moc těžší než ostatní typy,má pohotovostní hmotnost 1260kg.Je však méně dynamický,dosahuje podle výrobce maximální rychlosti 146km/hod.Výrobce udává při rychlosti 90/120/ve městě spotřebu 6,1 / 8,7 / 9,2 l/100km.