wz

Untitled


TOPlist






























Renault 30 turbo diesel (Svět Motorů50/1981)

Renault 30 turbo diesel (Svět Motorů50/1981)

Renault 30 turbo diesel byl uveden v roce 1981.Základem je moderní řadový čtyřválec OHC s blokem i hlavou válců z lehké slitiny a vačkovým hřídelem poháněným ozubeným řemenem,který se v nepřeplňované verzi již osvědčil v typech R20GTD a R18GTD.V tomto základním provedení má z objemu 2068cm3 při kompresním poměru 21,5:1 největší výkon 45,5,resp.48kW/4500ot/min a největší točivý moment 124N.m /2250ot/min. Přeplňovaným turbodmychadlem Garett (největší plnící přetlak 60kPa) se při nezměněném objemu i kompresním poměru zvětšil výkon na 63kW/4250ot.min-1 a točivý moment na 181Nm/2000 ot.min-1 .Pro zvýšení objemové účinnosti je mezi dmychadlo a motor zařazen výměník vzduch-vzduch,v němž se snižuje teplota stlačeného vzduchu asi o 40˚C.Tohoto řešení, které přispělo ke snížení spotřeby paliva,použil Renault poprvé u sériového cestovního vozu. Díky přeplňování se tento vznětový motor dostává výkonově na úroveň atmosféricky plněných zážehových motorů,je však úspornější. Renault TD se dodával výhradně s pětistupňovou převodovkou s přímým řazením,přizpůsobenou charakteristice motoru. Ostatní skupiny podvozku jsou stejné jako u ostatních typů řady.Standardní výstroj je shodná s typem 30TX. Patří do ní elektrické ovládání předních bočních oken,centrální zamykání dveří,víka zavazadlového prostoru a uzávěru palivové nádrže z místa řidiče,vyhřívané zadní sklo,zbarvená skla a samonavíjecí pásy na předních a krajních zadních sedadlech.Na přání se dodává i s elektricky ovládanou posuvnou střechou. Dosahuje nejvyšší rychlosti 160km/h a zrychluje z 0 na 100km/h za 15,4s a tak je jedním z nejdynamičtějších vozů se vznětovým motorem té doby.Renault 30 turbo diesel má podle EHK spotřebu 5,9/8,8/8,8l/100km. Ve smíšeném provozu je průměrná spotřeba necelých 8l/100km. Renault 30 turbo diesel byl uveden v roce 1981.Základem je moderní řadový čtyřválec OHC s blokem i hlavou válců z lehké slitiny a vačkovým hřídelem poháněným ozubeným řemenem,který se v nepřeplňované verzi již osvědčil v typech R20GTD a R18GTD.V tomto základním provedení má z objemu 2068cm3 při kompresním poměru 21,5:1 největší výkon 45,5,resp.48kW/4500ot/min a největší točivý moment 124N.m /2250ot/min. Přeplňovaným turbodmychadlem Garett (největší plnící přetlak 60kPa) se při nezměněném objemu i kompresním poměru zvětšil výkon na 63kW/4250ot.min-1 a točivý moment na 181Nm/2000 ot.min-1 .Pro zvýšení objemové účinnosti je mezi dmychadlo a motor zařazen výměník vzduch-vzduch,v němž se snižuje teplota stlačeného vzduchu asi o 40˚C.Tohoto řešení, které přispělo ke snížení spotřeby paliva,použil Renault poprvé u sériového cestovního vozu. Díky přeplňování se tento vznětový motor dostává výkonově na úroveň atmosféricky plněných zážehových motorů,je však úspornější. Renault TD se dodával výhradně s pětistupňovou převodovkou s přímým řazením,přizpůsobenou charakteristice motoru. Ostatní skupiny podvozku jsou stejné jako u ostatních typů řady.Standardní výstroj je shodná s typem 30TX. Patří do ní elektrické ovládání předních bočních oken,centrální zamykání dveří,víka zavazadlového prostoru a uzávěru palivové nádrže z místa řidiče,vyhřívané zadní sklo,zbarvená skla a samonavíjecí pásy na předních a krajních zadních sedadlech.Na přání se dodává i s elektricky ovládanou posuvnou střechou. Dosahuje nejvyšší rychlosti 160km/h a zrychluje z 0 na 100km/h za 15,4s a tak je jedním z nejdynamičtějších vozů se vznětovým motorem té doby.Renault 30 turbo diesel má podle EHK spotřebu 5,9/8,8/8,8l/100km. Ve smíšeném provozu je průměrná spotřeba necelých 8l/100km.