wz

Untitled


TOPlist






























Renault 30 TS (Svět Motorů16/1975)

Renault 30 TS (Svět Motorů16/1975)

10 let po zahájení sériové výrobu proslulé 16 předvedl největší francouzský výrobce na ženevském autosalonu svůj nejnovější typ Renault 30 TS.Charakteristickými rysy 30y jsou hladké vnější plochy karoserie se splývající zadní částí a vzhůru výklopnou zadní stěnou. Vůz je 4520 mm dlouhý, 1.732 mm široký a 1431 mm vysoký. Pohotovostní hmotnost je 1320 kg, hnací jednotkou je vidlicový šestiválec OHC s uspořádáním válců do V umístěný před poháněnou přední nápravou, je to již třetí verze tohoto motoru vyvinutého společně s firmami Peugeot a Volvo a vyráběného v novém závodě v Douvrin. Z objemu 2664 cm3 má přístupní komprese 8,65 největší výkon 96,4 kw (131 koní), při 5500 otáček za min. Od zadního konce levého vačkového hřídele je poháněno čerpadlo hydraulického posilovače řízení. Bezpečnostní přístrojová deska je vybavena 4 kruhovými přístroji v nichž obou krajích jsou kontrolní svítilny, elektrické hodiny, ukazatel stavu paliva, teploměr chladicí kapaliny, voltmetr. Bezpečností volant má kloubový hřídel, ke standardní výbavě patří elektricky ovládaná okna předních dveří, samonavíjecí pásy na předních sedadlech. Rozměrné zadní okno je standardně vybaveno elektrickým vyhříváním. Automobil má tři příčné výstuhy ve střeše. Celá poháněcí soustava je vpředu a tak je v zádi velký zavazadlový prostor o objemu 0,4 m3. Při posunutí, sklopení nebo vyjmutí zadního sedadla a opěradla lze zvětšit objem zavazadlového prostoru na 0,49, resp. 0,98, resp. 1,4 m3. Palivová nádrž je umístěna v bezpečné zóně před zadní nápravou a náhradní kolo je pod zavazadlovým prostorem přístupným zvenku. V konstrukci karoserie bylo použito všech osvědčených bezpečnostních prvků. Prostor pro cestující je chráněn tuhou prostorovou konstrukcí. Sloupky karoserie s příčnými výstuhami střechy mají funkci ochranného oblouku, dveře jsou proti deformaci při čelním nárazu chráněny podélnými výstuhami, přední dveře mají další výstuhy proti deformaci při bočním nárazu. Příď i záď jsou navrženy jako progresivně deformovatelné zóny. Přední kola jsou nezávisle zavěšena na lichoběžníkových polonápravách, vinuté pružiny a souosé teleskopické tlumiče jsou zakotveny vysoko v podbězích a opírají se o horní závěsná ramena. Hřebenová převodka řízení s posilovačem je umístěna v chráněné zóně za motorem a nápravnicí. Přední kotoučové brzdy s vnitřním chlazením jsou dvouokruhové také zadní kola jsou nezávisle zavěšena každé na jednom příčném a jednom podélném závěsném rameni se společnou šikmou osou kývání. Odpružená jsou vinutými pružinami s vně uloženými tlumiči. Tlak brzdové kapaliny působící na zadní kotoučové brzdy je regulován v závislosti na zatížení zadní nápravy. Obě nápravy mají příčné zkrutné stabilizátory. Modely vybavené šestiválcem mohly být na přání vybaveny automatickou převodovkou.